Hieronder vindt u veel gestelde vragen over MijnLentis.nl.
MijnLentis.nl wordt u aangeboden door Lentis. MijnLentis.nl is de online omgeving waarin u gemakkelijk, snel en veilig uw eigen informatie in kunt zien en een aantal zaken zelf kunt regelen.
U kunt bijvoorbeeld:
- uw geplande afspraken inzien
- een vragenlijst invullen, ter voorbereiding op een afspraak
- een aantal onderdelen uit uw medisch dossier inzien, zoals het behandelplan, de voortgangsrapportages en het intakeverslag
MijnLentis.nl is beschikbaar voor alle volwassen cliënten van Lentis, na overleg met de behandelaar/begeleider en het maken van werkafspraken over het gebruik ervan. (uitgezonderd de ouderenzorg cliënten van Dignis).
Nee, u hoeft niets te betalen voor het gebruik van MijnLentis.nl.
Omdat deze online ondersteuning van de behandeling voor ons ook nieuw is, willen we er veel van leren. We vragen u dan ook om actief aan ons te laten weten wat u van het cliëntenportaal vindt.
Hiermee wordt niet bedoeld opmerkingen te plaatsen over uw behandeling, maar wel bijvoorbeeld over het gebruik van dit programma. U kunt hiervoor dan gebruik maken van het contactformulier.
MijnLentis.nl voldoet aan de hoogste beveiligingseisen. Dat merkt u bijvoorbeeld, als u een eigen account aanmaakt. Hiervoor moet u verschillende stappen doorlopen.
Het is belangrijk dat u zelf ook bijdraagt aan het beschermen van uw persoonlijke informatie op MijnLentis.nl.
- Houd uw inloggegevens geheim
- Zorg dat de beveiliging op uw eigen laptop of computer goed geregeld is. Gebruik in elk geval een goede virusscanner.
- Log altijd direct uit, zodra u klaar bent op MijnLentis.nl
- Zorg voor voldoende privacy wanneer u bijvoorbeeld uw gegevens uitprint of elders bewaart.
Nee. MijnLentis.nl is een service waar u gebruik van kunt maken. Als u geen gebruik wilt maken van MijnLentis.nl, dan hoeft dat niet. Praat hierover met uw behandelaar. Het is voor ons/uw behandelaar nuttig om te weten waarom u er geen gebruik van wilt maken.
Als u het niet eens bent met de gebruiksvoorwaarden, dan kunt u helaas geen gebruik maken van MijnLentis.nl. Wij vragen u dit aan uw behandelaar te melden.
U kunt uw behandelaar vragen om online toegang te krijgen tot het portaal.
U heeft een half uur de tijd om met de ontvangen sms-code in te loggen.
Een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal een hoofdletter, een leesteken en een cijfer.
Klik in het inlog menu op de mogelijkheid ‘Wachtwoord vergeten”. U wordt hier gevraagd uw emailadres in te vullen. Volg de instructies. U ontvangt via de mail een eenmalige code, waarna u vervolgens gevraagd wordt een (nieuw) wachtwoord in te vullen. Een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal een hoofdletter, een leesteken en een cijfer.
Lentis heeft er voor gekozen om het Online Behandelen-platform van Minddistrict te gebruiken om op een veilige manier berichten uit te wisselen tussen u en uw hulpverlener. De berichtenfunctie in MijnLentis is daarom uitgezet. Elke nieuwe cliënt krijgt tegenwoordig bij aanmelding een account voor Minddistrict. Mogelijk bent u al iets langer in zorg en heeft u geen account voor Minddistrict. Deze kunt u alsnog aanvragen bij het secretariaat van uw hulpverlener.
Heeft u een andere vraag of opmerking en staat deze niet bij bovenstaande vragen, stuur ons dan gerust een e-mail.
Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren.
Stuur een e-mail