Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veel gestelde vragen over MijnLentis.nl.

 

1.   Wat is MijnLentis.nl en waarom zou ik het moeten gebruiken?
 

MijnLentis.nl wordt u aangeboden door Lentis. MijnLentis.nl is de online omgeving waarin u gemakkelijk, snel en veilig uw eigen informatie in kunt zien en een aantal zaken zelf kunt regelen.

U kunt bijvoorbeeld:

  • uw geplande afspraken inzien
  • een vragenlijst invullen, ter voorbereiding op een afspraak
  • een aantal onderdelen uit uw medisch dossier inzien, zoals het behandelplan, de voortgangsrapportages en het intakeverslag

 

2.   Voor wie is MijnLentis.nl?
 

MijnLentis.nl is beschikbaar voor alle volwassen cliënten van Lentis, na overleg met de behandelaar/begeleider en het maken van werkafspraken over het gebruik ervan. (uitgezonderd de ouderenzorg cliënten van Dignis).

 

 

3.   Moet ik betalen voor het gebruiken van MijnLentis.nl?
 

Nee, u hoeft niets te betalen voor het gebruik van MijnLentis.nl.

 

4.   Waar kan ik een algemene opmerking doorgeven over MijnLentis.nl?
 

Omdat deze online ondersteuning van de behandeling voor ons ook nieuw is, willen we er veel van leren. We vragen u dan ook om actief aan ons te laten weten wat u van het cliëntenportaal vindt.

Hiermee wordt niet bedoeld opmerkingen te plaatsen over uw behandeling, maar wel bijvoorbeeld over het gebruik van dit programma. U kunt hiervoor dan gebruik maken van het contactformulier.

 

 

5.   Zijn mijn persoonlijke gegevens wel veilig op MijnLentis.nl?
 

MijnLentis.nl voldoet aan de hoogste beveiligingseisen. Dat merkt u bijvoorbeeld, als u een eigen account aanmaakt. Hiervoor moet u verschillende stappen doorlopen.

Het is belangrijk dat u zelf ook bijdraagt aan het beschermen van uw persoonlijke informatie op MijnLentis.nl.

  • Houd uw inloggegevens geheim
  • Zorg dat de beveiliging op uw eigen laptop of computer goed geregeld is. Gebruik in elk geval een  goede virusscanner.
  • Log altijd direct uit, zodra u klaar bent op MijnLentis.nl
  • Zorg voor voldoende privacy wanneer u bijvoorbeeld uw gegevens uitprint of elders bewaart.

 

6.   Moet ik straks alles online gaan doen bij Lentis?
 

Nee. MijnLentis.nl is een service waar u gebruik van kunt maken. Als u geen gebruik wilt maken van MijnLentis.nl, dan hoeft dat niet. Praat hierover met uw behandelaar. Het is voor ons/uw behandelaar nuttig om te weten waarom u er geen gebruik van wilt maken.

 

7.   Wat gebeurt er als ik het niet eens ben met de gebruiksvoorwaarden?
 

Als u het niet eens bent met de gebruiksvoorwaarden, dan kunt u helaas geen gebruik maken van MijnLentis.nl. Wij vragen u dit aan uw behandelaar te melden.

 

8.   Hoe kan ik toegang krijgen?
 

U kunt uw behandelaar vragen om online toegang te krijgen tot het portaal.

 

9.   Hoe lang is mijn verificatiecode (sms) geldig?
 

U heeft een half uur de tijd om met de ontvangen sms-code in te loggen.

 

10.   Waar moet een wachtwoord aan voldoen?
 

Een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal een hoofdletter, een leesteken en een cijfer.

 

11.   Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
 

Klik in het inlog menu op de mogelijkheid ‘Wachtwoord vergeten”. U wordt hier gevraagd uw emailadres in te vullen. Volg de instructies. U ontvangt via de mail een eenmalige code, waarna u vervolgens gevraagd wordt een (nieuw) wachtwoord in te vullen. Een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal een hoofdletter, een leesteken en een cijfer.

 

12.   Waarom kan ik niet meer naar ‘mijn Berichten’, om een bericht naar mijn behandelaar te sturen?
 

Lentis heeft er voor gekozen om het Online Behandelen-platform van Minddistrict te gebruiken om op een veilige manier berichten uit te wisselen tussen u en uw hulpverlener. De berichtenfunctie in MijnLentis is daarom uitgezet. Elke nieuwe cliënt krijgt tegenwoordig bij aanmelding een account voor Minddistrict. Mogelijk bent u al iets langer in zorg en heeft u geen account voor Minddistrict. Deze kunt u alsnog aanvragen bij het secretariaat van uw hulpverlener.

 

 

Heeft u een andere vraag of opmerking en staat deze niet bij bovenstaande vragen, stuur ons dan gerust een e-mail. 

Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren.

Stuur een e-mail